SAP Business One Tips: Методи споживання прогнозів під час планування запасів

ХАРЕЧКО АНАТОЛІЙ
Керівник проектів. Архітектор ERP проектів.
a.kharechko@ageless.com.ua

Blog_B1 tips_04_planning

Для забезпечення купівельного попиту та недопущення відсутності необхідного товару на складі в потрібний термін, особливо в умовах складних і тривалих ланцюгів постачання, підприємства постійно вдаються до використання такого інструменту як Прогноз.

Blog_B1 tips_forecasts_2

В SAP Business One є можливість враховувати кількість товарів у замовленнях на продаж при споживанні прогнозу, таким чином зменшуючи прогнозовану кількість на величину замовлення та оптимізуючи рівень і вартість зберігання запасів.

При запуску процедури матеріального планування (MRP I) система розглядає кількість номенклатури у підтверджених потребах (замовлення на продаж/рамкові угоди) та шукає прогнози попиту на неї, найближчі до дати постачання. Пошук здійснюється на основі обраного методу споживання прогнозу, який відображає прийняту в компанії політику поповнення запасів.

Існує два методи: «Назад-Вперед» та «Вперед-Назад».

Розглянемо на прикладі, як працює MRP I в SAP Business One при використанні цих двох методів і без них.

 

СЦЕНАРІЙ 1. БЕЗ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ СПОЖИВАННЯ ПРОГНОЗІВ

Blog_B1 tips_01.01_planning

Як результат, загальна потреба складається із суми кількості в замовленнях на продаж та прогнозів. Таким чином, зростає ризик отримання зайвої кількості залишків, викликаної незкомпенсованою кількістю номенклатури у прогнозі кількістю відповідної номенклатури в плані продажів. Такий підхід, як правило, створює необхідність ручного коригування рівня потреб.

Щоб уникнути необхідності у ручному коригуванні під час планування потреб у запасах, SAP Business One пропонує використовувати методи споживання прогнозів. Розглянемо два наступні сценарії.

 

СЦЕНАРІЙ 2. З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДУ “НАЗАД-ВПЕРЕД”

Покриття часу даного прогнозу встановлено на 6 днів назад та 6 днів уперед. В такий метод система спочатку шукає прогнози на 6 днів тому і, якщо не знаходить необхідної кількості для покриття підтверджених потреб, дивиться далі на 6 днів уперед.

Blog_B1 tips_02.1-4_planning

Blog_B1 tips_02.2-4_planning

Blog_B1 tips_02.3-4_planning

Blog_B1 tips_02.4-4_planning

Таким чином, прогнозна кількість першого тижня спожита повністю, а недостача кількості замовлення на продаж поповнюється за рахунок прогнозованої кількості другого тижня. Прогноз другого тижня, у свою чергу, компенсував брак першого тижня і покрив потребу замовлення на продаж від восьмого числа.

 

СЦЕНАРІЙ 3. РОЗГЛЯНЕМО ПРИКЛАД ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ МЕТОДУ “ВПЕРЕД-НАЗАД”

Покриття часу даного прогнозу встановлено на 6 днів уперед та на 6 днів назад. При такому методі система спочатку шукає прогнози на 6 днів уперед і, якщо не знаходить необхідної кількості для забезпечення підтвердженої потреби, дивиться на 6 днів тому.

Blog_B1 tips_03.1-4_planning

Blog_B1 tips_03.2-4_planning

Blog_B1 tips_03.3-4_planning

Blog_B1 tips_03.4-4_planning

 

Можемо зробити висновки

Метод споживання прогнозу «Назад-Вперед» найбільше підходить для компаній, які вважають за краще мати мінімум страхового запасу, таким чином мінімізуючи вартість запасів.

Другий метод – «Вперед-Назад» – найбільше підходить для компаній, які віддають перевагу роботі без ризику та завжди готові мати максимальний запас номенклатури для задоволення попиту клієнтів.

 

Про інші переваги системи SAP Business One, які значно спрощують роботу користувачів та збільшують ефективність роботи компанії, читайте на сторінці Чому система SAP Business One така зручна: фішки для користувачів