Управління ланцюгом поставок. Ризики в період пандемії

ТІТАРЕНКО АННА
Керівник напрямків SAP CX, SAP Ariba
a.titarenko@ageless.com.ua

COVID-19 порушив життя людей та бізнесу в усіх аспектах. Викликом для кожного став похід до магазину за продуктами, для бізнесу – продовження життєдіяльності підприємств та забезпечення ринку товарами.

Ситуація наголошує на необхідності трансформації традиційних моделей ланцюгів поставок.

Deloitte Canada у статті «COVID-19: Managing supply chain risk and disruption» дають поради, як бізнесу реагувати на подібні виклики та що враховувати в подальшій роботі, аби забезпечити безперервну роботу ланцюжка поставок.

 

Перш за все, важливо адаптувати кадрову політику до нових умов із прогнозуванням зайнятості робітників та провести аудит постачальників. Важливо розставити пріоритети та виділити постачальників першого та другого рівня, оцінити ризики та гнучкість партнерів, їхню адаптацію до роботи в нових умовах.

Також завжди треба мати альтернативний план організації поставок та компанію-партнера, який оперативно відреагує на запит на поставку та виконає договір. Водночас варто провести інвентаризацію та визначити страховий запас для забезпечення роботи компанії в разі затримки поставки, а також скласти гнучкий план виробництва з урахуванням ризиків.

Це стане запорукою того, що несвоєчасна поставка через перешкоди, пов’язані з пандемією, не вплине на стабільну роботу компанії. Перевантаженість морських портів, скорочення авіатранспортного та вантажного автомобільного сполучення прямо впливають на строки поставок.

Врешті компанія має прийти до глобального сценарного плану та розглянути можливість проведення стрес-тесту для бізнесу за різних сценаріїв продовження пандемії.

 

На щастя, з’являються нові технології, завдяки яким видимість усіх процесів може суттєво покращити роботу ланцюгів поставок, зменшити ризики та статті витрат.

Нова модель ланцюжка поставок базується на цифрових мережах поставок. У центрі такої системи – цифрове ядро, яке повністю керує усім життєвим циклом постачання.

Компанія AGELESS пропонує українському ринку провідне рішення SAP Ariba, яке забезпечує повний контроль над ланцюжком поставок, оптимізацію витрат під час закупівель. Система гарантує трансформацію взаємодії з постачальниками та можливість налагодження ефективних процесів у компанії.

Тема трансформації закупівель 20-22 жовтня об’єднає кращих світових експертів на міжнародній конференції «Ефективні закупівлі і постачання 2020. Нова реальність». Генеральні партнери заходу – SAP Ukraine та AGELESS.

На правах партнера заходу ми запрошуємо спеціалістів, які причетні до напрямку закупівель та ланцюжка постачань.